|
Mölle Hamn. Hold fri en den grønne bøje i indsejlingen. Ellers ... |
Efter at have proppet
skibet til med udrustning, proviant, tøj og andet løsøre var
vandlinjen ved at forsvinde. Kl 1130 stævnede vi ud fra Christianshavn og begav vi os mod nord. Vi have
ikke faste planer for, hvor langt vi ville kunne komme, men lod det
være op til vind, vejr og humør. Da alt var i top, fortsatte vi
forbi først den skønne ø, Hven, og derefter Helsingør.
|
Styrmanden fører os ud af Trangraven på Christianshavn. Kort efter så vi vores naboer på vej mod Papirøen. |
Det var fantastisk at have
Kronborg om bagbord. Et sikkert tegn på, at et togt begynder.
|
Kronborg. Helge er på første gang på vej mod åbent vand. |
Vi havde fantastisk vind
hele vejen. Først plat læns, siden halv vind og til slut bidevind.
Det tog i alt syv timer. Jeg ved ikke præcist, hvor langt der er.
Men det gik stærkt. I lange perioder sejlede vi mellem syv og otte
knob. Max fart logget på GPS'en var 9,1 knob.
|
I fuld fart gik det gennem Øresund |
Vel ankommet til den
skønne havn, Mölle, mødte vi en anden L23 sejlbåd, det gode skib Tilde af
Svanemøllen. En af dens gaster er kollega til Helges skipper .
|
Mærkeligt fyrtårn. Er det mon beboet? |
|
Største cockpittelt til en L23? |
|
Tilde klar til afgang mod Svanemøllen. Flot og velholdt båd. |
Mölle havn har kun 50
pladsen, jf. Komma's Havnelods. Men for en lille båd som Helge var
der flere ledige pladser, som kun få andre gæster ville kunne have
haft gavn af. Der virker til at være et utal af muligheder for at
blive bespist på havnen til turistpriser. Havnen befolkes af lokale
og turister i store mængder. Havnen og de få både er kun en
katalysator for alt det liv, der er centreret dér. Langt de fleste
gæstesejlere i havnen er danskere.
Sjovt at finde billeder af sin båd på denne blog. Ja Tildes cockpittelt er ret stort og det har vi nydt meget, især på nogle regnfulde og blæsende sommertogter i 2012 og 2013.
SvarSletTak for komplimentet og en rigtig god blog.
/Søren, Tilde